mammalamma.blogg.se

En blogg om en helt vanlig mamma och hennes liv, tankar och åsikter.

Att vara smal eller tjock

Kategori: Allmänt

Kan inte hjälpa att bli väldigt provocerad av Lady Dahmers inlägg. Jag tror inte det finns en enda åsikt jag håller med om. 
Exemplet här är vad gäller folk som är "tjocka". Just det ordet är väldigt laddat och jag lärde mig tidigt att inte använda det, "överviktig" eller "mullig" Får det bli. Men här skriver jag tjock, bara för hon gör det. Att vara tjock är ohälsosamt, inge konstigt. Kroppen mår inte bra att vara överviktig. Det är inget jag bestämt utan så är det bara, samma sak att vissa smala människor kan vara tjocka innombords. Jag vet en person som var smal och åt vad hen ville och kollade upp sig senare och fick svaret att hen var tjock innombords, att kroppen inte alls mådde bra.
så tjock kan vem som helst vara, även om utsidan är smal.
 
När Lady säger att en smal person inte borde kunna yttra sig om son kropp, vara stot eller må dåligt så känner jag hon tar i lite väl mycket. Många människor vill ändra något hos sig själv, typ alla, så inte ska väl hon säga att bara för man är smal så får man inte det för "tänk på alla tjocka personer som vill vara smala, så håll käften du som redan är smal". Lady är arg för allt, det som gör henne glad lr lycklig tycks vara att trycka ner andras åsikter. Är du stolt över din kropp utan att trycka ner andra så heders till dig! Det är viktigt och starkt att vara stolt över din kropp, smal som tjock. Och i dagens läge, nästan modigare om du är smal och stolt för är du det har du alla tjocka personer som ogillar dig. 
 
Stå på dig vem du än är, hur du än ser ut.
 
Kommentera inlägget här: